Dieet vs tervislik toitumine

Tihti annavad inimesed endile uue aasta alguses lubadusi hakata kehakaalu alandama ja end oma elu parimasse vormi viima. Jaanuarikuu lõpuks on kiire elutempo aga paljud neist enda alla matnud ning nüüd ei jää üle muud, kui võtta ette mõni kiire dieet, et vähemalt kevadeks enam-vähem vormi saada. Kuigi dieedid võivad lühiajaliselt anda märkimisväärseid tulemusi, on neil tervisliku eluviisi rakendamise ees mitmeid puudujääke.

Dieet vs tervislik eluviis

Autor: Viljandi Kehastuudio

Dieedid on rahva seas populaarsed, sest lubavad inimestele kiiret kaalukaotust. Sõnaraamatu järgi tähendab sõna “dieet” ravitoitumist. Inimesed, kes otsustavad teatud perioodil piirata toidukoguseid ning mõningaid toiduaineid, kirjutavad alla lühiajaliste tulemuste saavutamisele – nad on keskendunud raviperioodile, mitte eesmärkide säilitamisele. Üldine tervislik elustiili muutus ei pruugi endaga kaasa tuua drastiliselt kiireid kehakaaluga seotud tulemusi, kuid tervislik elustiil tagab soovitud tulemuste pikaaegse püsimise ning loob kestva üldise heaolutunde. 


Liikumine

 

Nii dieedi, kui tervisliku elustiili puhul on olulisel kohal liikumine. Unistuste vorm kaotab oma tähtsuse, kui tervis kannatama hakkab. Regulaarne treening aitab ennetada südamehaigusi, parandab meeleolu ja vähendab stressi. Ei ole ühte õiget liikumisvormi. Igaüks peaks tegema valiku endale meelepärase stiili osas, mida ta kõige rohkem naudib. Kiireid tulemusi lubav dieet võib küll motiveerida inimest lisaks tegema tema jaoks vastumeelseid liikumisharjutusi, kuid sellised tulemused ei ole püsivad. Treeningvorm, mis on nauditav, muutub kergesti osaks igapäevaelust ning toob pikaajalise kasu nii füüsilisele kui vaimsele tervisele.

 

Rutiin

 

Pole oluline kas soovitakse kehakaalu langetada või hoopis kaalus juurde võtta. Regulaarsus mängib eesmärkide saavutamise juures äärmiselt olulist rolli. Tihti on aga just rutiini tekitamine inimeste jaoks raske. Miks? Põhjuseks võib olla, et eesmärk ei ole piisavalt tähtis, mistõttu põnevus hajub ja pinge eesmärgi saavutamise suhtes kaob. Meie klient Merilin tuli Viljandi Kehastuudiosse sooviga langetada kehakaalu, kuid tekitas endale regulaarse treeningu ja tervisliku toitumisega hoopis uue elustiili. Sellest sai rutiin, mis hoiab teda tervema ja õnnelikumana ka tulevikus.

 

Tagavaraplaan

 

Olenemata sellest kas otsustame lühiajalise dieedi- või tervisliku elustiili kasuks, kõigil meil tuleb ette nõrkushetki. Sellisteks puhkudeks on hea koostada endale nimekiri asjadest, mis hakkavad juhtuma siis, kui otsustame alla anda. Olenemata sellest kus parasjagu viibid, on neil hetkeil alati võimalik tagavaraplaan välja võtta, sellele otsa vaadata ning aidata enda eesmärkide saavutamisele kindlaks jääda.

 

Põhjus

 

Eelnevalt räägitust pole aga pikas perspektiivis mitte mingisugust kasu, kui puudub selge põhjus MIKS on üldse tarvis hakata oma kehakaalu muutma. Kui seda tehakse mõne konkreetse ürituse jaoks, et number väiksemasse kleiti ära mahtuda, või kellelegi teisele mulje avaldamiseks, siis peale eesmärgi saavutamist kaob tihti motivatsioon, et jätkata. Seega loetakse dieedikuur lõppenuks ning inimesed langevad oma vanadesse käitumismustritesse tagasi.

 

Sulge hetkeks silmad ja kujuta ette milline tahaksid välja näha 5-aasta pärast. Milline on sinu nahk, juuksed, figuur, energiatase? Tule nüüd tagasi praegusesse hetke ja võrdle tänast ja tuleviku MINA. Millele peaksid täna keskenduma - kas kiire dieet, või oleks mõistlik teha muutus hoopis püsivalt tervisliku elustiili osas? Vastust tead ainult Sina ise!

 

Tugevat tervist ja taskakaalukat meelt!

 

Kui soovid rohkem teada saada võimalustest, kuidas oma kehakaalu 2022.ndal aastal parandada, siis tutvu kindlasti meie erinevate võimalustega siin: https://www.viljandikehastuudio.ee/teenused

 


Eelmine
hip-hipp hurraa, viljandi kehastuudio sai 2. aastaseks!
Järgmine
17 tähelepanekut Viljandi Kehastuudio kohta

Lisa kommentaar

Email again: